This vase was wood fired with a reduction at the end of the firing. We also sprayed potassium carbonate on the wood at the end of the firing. The potassium carbonate tends to give the pots a little blue, gray color. It also mutes some of the other colors. Another reason that we use the potassium carbonate is that it promotes crystal growth during a long cooling cycle. I prefer to fire my wood kilns with a reduction cool at the end.
I think that the vases that came out of this kiln have the best color that I have ever seen come out of a wood kiln. This bottle did not have any glaze. It was bare white stoneware clay. I use Laguna's B-mix in most of my wood fired pots. I also use a little porcelain. This next year I am going to use a little high iron clay and see how I like it.
None of the other clay bodies in this kiln load had this particular look. I guess it was just luck. I wish that every pot that I wood fired came out like this one. I am going back to Northern Arizona University this Summer. I'll get another chance to make it happen again.
이 꽃병 나무 발사 끝 감소와 해 고 했다. 우리는 또한 발사의 끝에 나무에 탄산 칼륨을 뿌려. 칼륨 탄산 냄비 조금 파란색, 회색 색상을 줄 경향이 있다. 그것은 또한 다른 색상의 일부 음소거. 우리 칼륨 탄산을 사용 하는 또 다른 이유는 그것은 긴 냉각 주기 동안 크리스탈 성장을 촉진. 끝에 감소 멋진와 함께 내 나무가 마 불 것을 선호 합니다.
이 마에서 온 화병에 최고의 해야 할 것 같아요 적 본 색 나무가 마 밖으로 나와. 이 병 든 유약 없 었 어 요. 그것은 맨 손으로 하얀 석기 점토 했다. 대부분 내 나무 해 고 냄비의 라 구나의 B-혼합을 사용 합니다. 또한 조금 도자기를 사용 합니다. 이 내년 나 조금 높은 철 점토를 사용 하 여 어떻게 그것을 같은 거 야.
마 부하가 다른 클레이 시체의 없음이 특정 모양을 했다. 그것은 단지 행운을 했다을 추측 한다. 나무 해 고 모든 냄비가 하나 처럼 밖으로 나온 것이 좋겠다. 다시 북부 애리조나 대학이이 여름에 거. 나는 다시 일어날 수 있도록 또 다른 기회를 얻을 것 이다.
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