Sunday, January 29, 2012

When Functional Pottery Becomes Purely Decorative 기능 도자기 때 순전히 장식

Most wood fired pottery that is built for every day use is placed in a protected place in the kiln. These pieces are usually glazed and have a smooth surface. These pots will come in contact with our hands and lips. Occasionally one of these pieces will be loaded in an area of the kiln where they build up a rough, crusty surface. Even with considerable grinding, these pots can't be used to serve food or drink. Here are two pots that fit this description.

대부분의 나무 매일 사용은가 마에서 보호 된 위치에 배치 됩니다에 대 한 내장 된 도자기를 발생 합니다. 이러한 조각 일반적으로 윤이 나 고 매끄러운 표면. 이러한 냄비는 우리의 손과 입술 접촉에 올 것 이다. 때때로 이러한 조각 중의 하나는 마의 거친, 피 각 질의 표면 쌓아 그들은 지역에서 로드 됩니다. 상당한 연 삭도 함께 이러한 냄비 음식 또는 음료 서비스를 사용할 수 없습니다. 여기에이 설명에 맞는 두 냄비 있다.




To me, these pots are some of the best that I've ever seen. However, the makers of the creamer and the ewer probably weren't expecting them to look like this when the kiln was opened. I hope they came to love them anyway. I know I did.

There is one exception to rule that functional pots should have a smooth surface. Any vessel that holds and pours alcohol looks particularly good with an interesting surface. After a few pours, it looks even better. The Japanese sake bottle are an example of this form.

이러한 냄비는 나를 위해, 내가 본 최고의 같습니다. 그러나,에서 크 리머와는 물병의 제작자 아마 되지 않았다 기대는 마를 열면이 같은 모양으로. 그들은 어쨌든 그들을 사랑 했다 바랍니다. 내가 그 랬 어 알아.

한 가지 예외 기능 냄비에 매끄러운 표면에 있어야 한다는 규칙입니다. 어떤 용기는 보유 하 고 흥미로운 서피스와 특히 좋은 알코올 외모를 부 어 넣는다. 몇 쏟아지는 후 더 나은 보인다. 일본 술 병이 양식의 예입니다.

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