These two pots were fired by one of the student potters at Northern Arizona University. I think they show that simple forms look beautiful when wood fired. Basically the pots are just simple cylinders. The green ash, the flash of color, and the wadding marks bring the simple forms to life.
The clay body that was used on these pots is very good. I wish that I knew what it was. Also, you can see shiny bumps in the clay. These are chunks of feldspar, which is basically a rock. The feldspar will melt slightly and form a small glass like bead. Not every rock will do this, so be careful. The feldspar is similar to the small rocks that exist in the clays of Shigaraki, Japan. The only difference is that this clay body was mixed from a recipe and the feldspar was added to that recipe.
The surface of these pots give an indication of how it was wood fired. The heavy ash glaze indicates that the pots were most likely fired in an anagama. The firing took at least 5 days. The pots were placed close to the firebox, but not too close. I would expect that they were on the first set of shelves and probably on the top of that stack. Both pots were fired on their sides. The top of the pots were faced towards the kiln walls. Each wood fired pot tells a story that is easy to read if you have seen enough wood fired pots.
이러한 두 냄비 하나 북부 애리조나 대학에서 학생도 공에 의해 발사 됐다. 그들은 간단한 형태의 보이는 아름 다운 나무 발생 보여 생각 합니다. 기본적으로 냄비는 그냥 간단한 실린더. 녹색 유약, 색상의 플래시와 솜 표시 간단한 형태의 삶에 가져다.
이러한 냄비에서 사용 하는 클레이 몸은 아주 좋은 이다. 그 게 뭔지 알고 하는 것이 좋겠다. 또한, 점토에서 반짝이 범프를 볼 수 있습니다. 이들은 장석이는 기본적으로 바위의 덩어리입니다. 장석 약간 녹아를 구슬 처럼 작은 유리를 형성 합니다. 모든 록이 할 것 이다, 그래서 조심 해야. 장석 Shigaraki, 일본의 클레이에 있는 작은 바위와 비슷합니다. 유일한 차이점은이 클레이 시체 조리법에서 혼합 했다와 그 제조 법에는 장석 추가 되었습니다.
이러한 냄비의 표면 알 어떻게 나무를 해 고 했다. 무거운 녹색 유약이 나타냅니다 냄비 확률이 anagama에서 해 고. 발사는 적어도 5 일을 했다. 화분 불 상자에 가까이 배치 했다 하지만 너무 닫습니다. 나는 그들이 선반의 그리고 아마도 그 스택 맨 첫 번째 집합에 기대. 그들의 양쪽에 두 냄비 발사 됐다. 냄비의 상단에가 마 벽 쪽으로 직면 했다. 각 나무 해 고 냄비 충분히 나무 해 고 냄비 본 읽기 쉬운 이야기를 알려줍니다.
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