Every year, I attend a 2 week wood fire workshop. We fire 5 to 10 kiln loads of pots. We have access to a noborigama, 2 anagamas, 2 train kilns, and a few other wood kilns. We are able to make our own clay bodies and glazes. The participants have varied levels of skill and experience. This can lead to some unepected surprises.
This pot was glazed with an oribe glaze. It is a Japanese style glaze that is usually green. However, when there is a lot of reduction, like in a wood kiln, it tends to turn red. It is fairly common to have areas of red and green on a wood fired oribe pot. This pot is not red or green.
I know that this pot was glazed with oribe. I was in the glaze room when it was glazed. Three things could have happened. One, the glaze recipe was not followed. Two, part of the glaze had settled to the bottom of the drum and it was not mixed properly. Third, the glaze was changed due to potters "double dipping". This involves dipping a pot in one glaze and then dipping it into another glaze. This is why I like to mix my own glazes.
Whatever the reason, it is really unusual. It was too bad that the potter did not like the pot. I hope he kept it. Sometimes a pot like this grows on you and it eventually becomes something that you value. I hope that happened in this case.
매년 마다 나는 2 주 나무 화재 워크숍 참석. 우리는 냄비의 5 ~ 10가 마 부하를 화재. 우리는 noborigama, 2 anagamas, 2 기차가 마 및 다른 몇 가지 나무가 마에 접근이 있다. 우리는 우리의 자신의 클레이 몸과 glazes를 만들 수 있습니다. 참가자는 다양 한 기술과 경험의는 수준 이다. 이 어떤 예상치 못한 놀라움 이어질 수 있습니다.
이 냄비 oribe 유약와 함께 유약 했다. 그것은 일반적으로 녹색 하는 일본식 유약입니다. 그러나, 감소를 많이 때 처럼 나무가 마에서 경향이 빨간색 있다. 나무 해 고 oribe 냄비에 빨간색과 녹색의 영역을 상당히 일반적입니다. 이 냄비 빨간색 또는 녹색 아니다.
나는이 냄비 oribe와 윤기 나는 알고 있다. 유약 했다 때 유약 방에 했다. 세 가지 일어. 하나, 유약 레시피 하지 뒤를 이었다. 두는 유약의 부분 드럼의 하단에 정착 했다 하 고 제대로 혼합 하지 했다. 셋째,는 유약도 공 "더블 체형"로 인해 변경 되었습니다. 한 유약에 냄비를 찍기와 다른 유약 찍기에 포함 됩니다. 이것은 왜 내가 내 자신의 유약을 믹스 하 고입니다.
이유가 뭐 든, 그것은 정말 이례적인 일 이다입니다. 그것은 너무 나쁜는 포터 냄비를 좋아하지 않았다. 그가 그것을 보관 바랍니다. 이 같은 냄비에 성장 하는 가끔 하 고 그것은 결국 뭔가 당신이 값이 됩니다. 이 경우에 일어난 바랍니다.
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