I experimented with firing pots on their sides for awhile. It was only a couple of kiln loads, but I enjoyed it. I definitely plan to use this technique again. I guess it is the flowing lines that suggest movement to the pot. I like my pots to document the firing process. In woodfiring, you can see the buildup of ash that occurs over time. There is evidence that the pot endured the fire. The same is true for these side fired pots. You can see the flow of the glazes around the pots. You know that its surface was altered under the intense environment of the kiln.
는 한동안 자신의 양쪽에 냄비를 발사와 실험. 그것은 오직 킬 부하 몇했지만 그것을 즐겼다. 난 절대로 다시는이 기술을 사용할 계획입니다. 나는 냄비에 운동을 제안 흐르는 라인 것 같다. 내 냄비는 연소 과정을 문서화 것을 좋아합니다. 목재 연소, 당신은 시간이 지남에 따라 발생하는 화산재의 상승을 볼 수 있습니다. 냄비가 불을 견디어 증거가있다. 같은 이러한 측면 해고 냄비에 대한 사실입니다. 당신은 냄비 주변 유약의 흐름을 볼 수 있습니다. 당신은 그 표면이 가마의 강한 환경에서 변경된 것을 알아요.
Here are a few of those pots. The results were really consistent. I do have one more small technical issue to solve. The bottom side of the pot needs to be improved. The scars where the shells or wadding touch the pot are just not attractive. I have an idea that I want to try on my next attempt that I think will improve this area of the pot.
여기에 그 냄비의 몇 가지 있습니다. 결과는 정말 일관했다. 내가 해결하기 위해 한 번 더 작은 기술적인 문제가 있어요. 냄비의 바닥 측면을 향상해야합니다. 껍질이나 웨딩 터치 항아리 단지 매력없는 흉터를 지니고있다. 난 내가 냄비의 영역을 향상시킬 생각 나의 다음 시도에 시도하고 싶은 생각이있어.
Here is a shot of the pots loaded in my kiln. I sprinkled a layer of wood ash on the pots to help flux the glaze. This definitely helped with the flow. I also fired the pots on little trays to help catch any glaze that flowed off the pots. These photos have definitely increased my desire to fire some more of these in the future.
여기 내 가마에 로드된 냄비의 기회입니다. 나는 유량 유약을 돕기 위해 냄비에 나무 애쉬의 레이어를 뿌렸다. 이것은 확실히 흐름 도움을주고 있습니다. 또 냄비를 거듭하는 유약을 잡는 데 도움이 작은 쟁반에 냄비를 해고 했어. 이 사진은 확실히 미래에 이러한 좀 더 불을 내 욕망을 증가하고있다.
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