Thursday, August 25, 2011

Sometimes You Need To Refire 때때로 당신은 한 번 이상 화재 필요

Woodfiring does not produce consistent results. You can't see a woodfired pot in a book, fire the kiln, and expect your pot to look like the picture. It doesn't happen that way. I don't glaze any of my pots that go into the wood kilns. That should lead to some sort of consistent results, but it doesn't. Even pots that are next to each other can be amazingly different. I have learned to accept this. I have actually learned to love the various, inconsistent looks that woodfiring gives. Sometimes, the results are not acceptable and the pot will need to be refired. This only serves to make the pots even more unique. I know some potters that have fired pieces over a dozen times. Those pieces are absolutely amazing.

I am a high risk, high reward woodfirer. I love my pieces to be near the firebox or under a sidestoke hole. Some of the pots will be broken due to errant stokes of wood. I don't mind losing a few pots, because the pots that survive can be spectacular.

목재 연소는 일관된 결과를 생성하지 않습니다. 당신은 나무가 책에 냄비를 해고 보는 가마를 해고하고, 그림과 같은 모양에 마리화나를 기대할 수 없습니다. 그것은 그런식으로는하지 않습니다. 나는 나무 가마에 들어갈 내 냄비 중 하나를 유약하지 않습니다. 그것은 일관성있는 결과를 일종의로 연결되어야하지만, 그렇지 않습니다. 서로 옆에 아르 냄비 놀랄 만치 다를 수 있습니다. 이을 받아 배웠습니다. 나는 사실 이런 나무 해고가 제공하는 다양한, 일관성없는 외모를 사랑 배웠습니다. 때로는, 결과는 허용되지 않고 냄비가 다시 해고해야합니다. 이것은 냄비 더욱 독특한 수 있도록 제공하고 있습니다. 나는 열 번 이상의 조각을 발사 일부 도공 알아. 이러한 조각은 정말 굉장합니다.


나는 높은 위험, 높은 보상 나무 화재 포터입니다. 내 조각 파이어 근처 또는 측면 스토크 구멍 아래로 사랑 해요. 냄비의 일부는 나무의 잘못된 스톡으로 인해 깨진 것입니다. 생존 냄비가 장관 수 있기 때문에 나는 몇 냄비를 잃는 상관하지 않습니다.



This is a group of bottles that was placed under several sidestoke holes in an anagama. The firing was a little difficult to to the wood being wet and other factors. The kiln had a hard time reaching temperature. I think that this is the reason the the kiln was sidestoked too early. Normally, the sidestoking begins when the front has reached temperature. The sidestoking serves two purposes. It heats up the back of the kiln and it slows the front of the kiln. The combustion of the wood in the sidestoke holes actually acts as a damper.

I don't think that any of these bottles reached much above bisque temperature. The pots were buried under the coal bed too early. The coal bed actually insulated the pots from the heat. It does seem odd that pots buried under burning wood wood be prevented from getting any hotter. The reason for this is oxygen. No oxygen can reach the bottom of the coal bed. This prevents combustion. If there is no combustion, there is no release of heat. Therefore, the temperature doesn't rise like it does on the surface of the coal bed. That is why it is important to sidestoke at the correct time in the firing.

I destroyed all of these pots. Most of them were too badly cracked. You might notice some really unusual colors on the pots. There is a fair amount of purple and green. The pots were bare clay. We only stoked wood into this kiln. I have no idea where this color came from.

이것은 아나 가마의 여러​​ 측면 스토크 구멍 아래에 배치되었다 병의 그룹입니다. 발사는 습식 및 기타 요인되는 나무에 조금 힘들었다. 가마는 온도에 도달 힘든 시간을했다. 나는 이것이 가마는쪽으로 너무 일찍 있었 지요 이유라고 생각합니다. 앞면이 온도에 도달하면 일반적으로 피우죠 측면가 시작됩니다. 피우죠 측면 두 가지 목적을 수행합니다. 그것은 가마의 뒷면을 가열하고 그것은 가마의 전면이 느려집니다. 측면 스토크 구멍에 나무의 연소 실제로 댐퍼 역할을합니다.


내가이 병 중 하나가 많은 비스크 온도 이상 도달 생각하지 않아요. 냄비는 너무 일찍 석탄 침대 밑에 묻혀 있었다. 석탄 침대 실제로 더위에서 냄비를 절연. 그것은 불타는 나무 나무 아래에 묻혀 냄비 어떤 더워을 받고 방해하는 것이 이상한 것 같습니다. 그 이유는 산소입니다. 아무도 산소 석탄 침대의 하단에 도달할 수 없습니다. 이것은 연소를 방지할 수 있습니다. 더 연소가 없다면, 열에 대한 자료가 없습니다. 따라서 온도가 석탄 침대의 표면에 그것이처럼 상승하지 않습니다. 그것이 해고에 정확한 시간에 스토크쪽으로하는 것이 중요합니다 이유입니다.


내가이 냄비를 모두 파괴. 그들의 대부분은 너무 심하게 금이 있었다. 당신은 냄비에 몇 가지 정말 특이한 색상을 통지 수도 있습니다. 보라색과 녹색의 공정한 금액이 있습니다. 냄비 호되게 점토되었습니다. 우리는이 가마에 나무를 왔으면. 이 색깔은 온 모르겠어요.



I saved two pots from the group that I want to refire. They both have a large accumulation of ash deposits on them. They will look really great after another firing. The first one is mostly black. It exhibits a lot of carbon trapping. It had one big wadding in the center. It would actually be a nice pot even if it was not refired. Still, I am going for a different look than this.

나는 다시 화재하고자하는 그룹의 두 냄비에 저장됩니다. 둘 다 그들 애쉬 예금의 대형 축적 있습니다. 그들은 또 해고 후 정말 잘 보입니다. 첫번째는 주로 검은색으로 나타납니다. 그것은 탄소 트래핑을 많이 전시하고 있습니다. 이것은 중앙에 큰 솜했다. 그것이 다시 해고하지 않았 다해도 그것은 실제로 좋은 냄비 것이다. 그래도, 저는 이것보다 다른 모습을 위해 갈거야.



The back has a lot of unmelted wood ash on the back of the pot. After it is fired hot enough, it will have some really good ash drips and some good bidoros.

다시는 냄비의 뒷면에없는 녹아 나무 재가 많이 있습니다. 그것이 정도로 뜨거운 발사되면, 그것은 몇 가지 정말 좋은 애쉬 드립과 좋은 bidoros을 것입니다.



This is another bottle that needs to be refired. It is pretty close to being acceptable, but it is just not quite what I am looking for.

이것은 다시 발사해야 또 다른 병이다. 그것은 허용되고 꽤 가까운,하지만 내가 찾던 바로 다르지 않습니다.



The back of the bottle has a really thick layer of unmelted ash. When this ash buildup is melted in the next firing it should make a really nice pot.

병 등에 녹아하지 화산재의 아주 두꺼운 층이있다. 이 애쉬 상승이 발사에 녹아 때 그것은 정말 좋은 냄비를해야합니다.

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