These bottles show the effects of being placed close to the firebox. The side of the bottles that faced the firebox got covered by a thick layer of ash. Long streamers of melted ash ran down the sides of the pots to the underside. There, they formed large bidoros. The back side is not quite as impressive. However, it is still awesome. The ash glaze is a little green for my taste. Green is an usual oxidation color. If you have read many of my blog posts you know that I primarily like reduction cooled colors. The ash glaze on these bottles is thick. There is no less than an 1/8 of an inch coating of ash. In some areas it is considerably thicker than that.
I have thought about refiring them with the back side facing the firebox. However, I really like their look and do not want to take any chances of one breaking. Still, I can imagine what they would look like if everything went well.
이 병 가까운 파이어에 배치되는 효과를 보여줍니다. 파이어 직면 병의 측면은 화산재의 두꺼운 층으로 덮여있어. 녹은 재가 오랜 깃발은 아래쪽으로 냄비의 측면을 실행. 이, 그들은 큰 bidoros을 형성. 뒷면은 아주 인상적으로하지 않습니다. 하지만, 아직은 굉장합니다. 재가 유약 내 취향에 작은 녹색이다. 녹색은 일반적인 산화 색상입니다. 내 블로그 게시물을 읽고 많은이있다면 당신은 내가 주로 감소 냉각 색상을 같이 알아. 이런 병에 애쉬 유약은 두께입니다. 더 적은 재가의 인치 코팅 팔분의 일 이상 없습니다. 일부 지역에서는 그것보다 훨씬 진하다.
나는 파이어 직면하고있는 뒷면과 함께 다시들을 해고하는 것에 대해서는 생각. 하지만, 정말 그들의 모습을 같이 한 개척 위험을 무릅 쓰지 않습니다. 그래도, 내가 다 잘된다면 그들의 모습을 상상할 수 있습니다.
The bottles were fired in my favorite kiln, the double wide train kiln at Northern Arizona University. The kiln is usually fired for 3 days and allowed to cool for 3 days. I don't think that there would be any advantage to firing it any longer. Most likely there would be so much heat and thick ash glaze that a lot of the pots would be damaged.
This kiln fires like a dream. It does gain temperature very easily. So, you have to stay in control to avoid letting the temperature rise too fast. The only drawback to this kiln would be that you really get a blast of heat during stoking. It is one of the hottest kilns that I have fired.
병은 노던 애리조나 대학에서 더블 와이드 기차 가마, 내가 제일 좋아하는 가마에서 발사되었다. 가마는 보통 3 일간 해고, 3 일 동안 냉각 허용됩니다. 난 더 이상 그것을 발사 어떤 이점이있을 것이라고 생각하지 않습니다. 대부분 냄비 많은가 손상 될 수 있도록 많은 열과 두꺼운 애쉬 유약이있을 것입니다.
이 가마는 꿈 같은 화재. 그것은 매우 쉽게 이득 온도를 않습니다. 그래서 온도가 너무 빨리 상승시키는 피하기 위해 제어를 유지해야합니다. 이 가마 수있는 유일한 단점은 당신이 정말로 피우죠 동안 열을의 폭발을 얻을 것입니다. 내가 해고되는 가장 인기있는 가마의 하나입니다.
Here is where the bottles were located in the kiln. I have a better photo, but I can't locate it. I'll post it later if I come across it. I was very fortunate that the bottles were not knocked off their waddings or hit with a large piece of wood. I don't mind getting lucky once in awhile.
병이 가마에 위치하고 있던 여기에 있습니다. 더 좋은 사진을 가지고,하지만 난 그것을 찾을 수 없습니다. 제가 본적이있다면 나중에 게시해 드리겠습니다. 나는 병 그들의 기지 참패 또는 나무의 큰 조각으로 히트되지 않은 매우 운이했다. 한번은 한동안 운이 점점 상관 없다.
I like the fact that I had three bottles that were placed near each other in the perfect spot. I prefer to display my bottles in groups of three. I love to put bottles together that are similar. To me it is not the similarities that are interesting but it their subtle differences that really tell the story. To me the bottles are like people. Their particular surfaces tell the life story of that bottle (person).
난 완벽한 장소에서 서로 가까이 배치했다 세병을했던 사실 좋아요. 나는 세 그룹으로 내 병을를 표시하는 것을 선호합니다. 나는 비슷한 병을 함께 넣어 사랑 해요. 내게 그것은 흥미 있지만 실제로 이야기를 자신의 미묘한 차이 유사성되지 않습니다. 나에게 병 사람과 같습니다. 그들의 특정 표면 병의 생활 이야기 (사람을) 말해.
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