Thursday, February 9, 2012

Fourth Day Of Intermediate Korean Class

I was pleased with how well my Korean class went on Wednesday. It was the first full week of working in the Dynamic Korean Workbook 1. Most of us were just lost when we skipped over to the Dynamic Korean Workbook 2. It also helps that the class has fallen to around 13 people now. This down from a high of over 20.

I seemed to one of only a couple of people who did their homework. I was able to do at least 80% of the work by myself. I had to use the computer translator on a few pages. I even volunteered a few answers. It's nice not to be totally lost.

Last week, we studied the two sets of Korean numbers. They have a set of numbers that are called Native or Pure Korean numbers. They also have a set of numbers called Sino Korean numbers. The fun part is that you use one set of numbers for some things and the other set of numbers for the rest. An example would be that you use the Native Korean numbers for hours and Sino Korean numbers for minutes and seconds when you tell the time.

We also learned about counting classifiers. You use these with a number. They tell what type of object the thing that you are counting. We also learned some fruit and vegetable names. Plus other fun stuff. That is assuming the other stuff was fun. The important part is that everyone who is sticking with class is making progress. Sometimes it seems like the progress is way too slow though. I hope everyone will continue coming to class. We have a really good group now.

얼마나 잘 내 한국 클래스 수요일에 갔다와 함께 기쁘게 생각 했다. 그것은 동적 한국어 통합 문서 1에서의 첫 전체 주 했다. 우리의 대부분의 우리 동적 한국어 통합 2 이상 생략 하면 그냥 손실 되었습니다. 또한 클래스는 약 13 명 지금 떨어졌다가 도움이 됩니다. 20 이상의 높은에서 다운이.

그들의 숙제 않았다 하는 사람들의 몇 가지 중 하나를 보였다. 자신에 의해 작품의 80% 이상에서 할 수 있었다. 몇 페이지에 컴퓨터 번역기를 사용 했다. 심지어 몇 가지 답변을 자 청했다. 완전히 손실 되는 것이 좋다.

지난 주, 우리 한국 숫자의 두 세트를 공부 했다. 그들은 네이티브 또는 순수 한국어 숫자를 호출 하는 번호의 세트가 있다. 그들은 또한 중국과 한국 번호 이라는 숫자 집합이 있다. 재미 있는 부분은 몇 가지에 대 한 숫자 한 세트와 나머지 숫자 집합을 사용 합니다. 예를 들어 네이티브 한국 번호를 사용 하 여 시간 및 중국 한국 분과 초 시간을 말할 때에 대 한 숫자 것입니다.

우리는 또한 분류자 계산에 대해 배웠습니다. 이러한 숫자와 함께 사용합니다. 그들은 어떤 종류의 개체 수를 계산 하는 것을 말해. 우리는 또한 일부 과일 및 채소 이름을 배웠습니다. 게다가 다른 재미 있는 물건. 그는 재미 있 었 어 다른 물건 가정 이다. 중요 한 부분은 클래스와 고집 하는 사람들이 진행 하는 것입니다. 때로는 마치 진행 하지만 너무 느립니다. 모든 클래스에 오고 계속 됩니다 바랍니다. 우리는 정말 좋은 그룹을 지금 있다.

No comments:

Post a Comment