Sunday, September 4, 2011

Shiny Black Bottle 샤이니 블랙 병

This pot was tumble stacked in the middle of the double wide train kiln at Northern Arizona University. The stack was directly under the side stoke hole. Wood was thrown on top of the pots for probably 24 to 36 hours. The pots in that area will build up a heavy layer of ash. The surface will have crusty areas, big drips of runny ash, and will have carbon trapping. The surfaces are very complex. This bottle was on the very bottom of the stack.

이 냄비는 노던 애리조나 대학에서 더블 와이드 기차 가마의 중간에 쌓아 텀블되었습니다. 스택은 측면 스토크 구멍 바로 아래에되었습니다. 나무는 쪽에서 거절 했어
 아마도 24-36시간위한 냄비 위에. 그 지역의 냄비는 화산재의 무거운 계층을 구축합니다. 표면 피각질의 지역 콧물 화산재의 큰 드립을 것이고, 탄소 트래핑을해야합니다. 표면은 매우 복잡합니다. 이 우유는 스택의 맨 아래에 있던.



This is a picture of the top of the stack that the bottle was in. I think that I had 4 or 5 bottles in this area. I have 3 are the best pots that I have ever produced. I'll blog a post about them at a later date. I love the surface on the pots at the top of the stack.

이것이 내가이 지역에 4 ~ 5 병이 있다고 생각 인치 병이 있던 스택의 사진입니다. 나는 3 내가 만들어 가지고 최고의 냄비 아르있다. 나는 나중에 그들에 대한 게시물을 블로그됩니다. 나는 스택의 상단에있는 냄비에 표면을 사랑 해요.



Here are a few other pots from the area of the stack of pots. You can see that we used huge wads in this area. It definitely helped keep the pots from sticking to each other. If little wads had been used, most of the pots would have been damaged when they were seperated from each other.

여기 냄비의 스택의 영역에서 몇 가지 다른 냄비입니다. 당신은 우리가이 분야의 큰 뭉치를 사용하는 것을 알 수 있습니다. 분명히 서로 고집에서 냄비를 유지 도왔습니다. 작은 뭉치를 사용하고 있었다면 그들은 서로 분리되었을 때, 냄비의 대부분이 손상되었을 것입니다.



This is the bottom of the pot. You can see where the big wads were located. The pot has a lot of carbon trapping as evidenced by the black color. However, it is unusual for the carbon trapping to be really shiny, like it is here. The red on the pot is much brighter than it is in the photo.

이것은 냄비의 바닥입니다. 뭉치가있는 어디에 당신이 볼 수 있습니다. 냄비는 검정색으로 입증 탄소 트래핑을 많이하고 있습니다. 그러나, 그것이 여기처럼 정말 반짝하는 트래핑 탄소에 대한 이례적인합니다. 냄비에 붉은는 사진에서보다 훨씬 밝게합니다.



The lighter black area is full of crystal growth which has caused the surface to be dull. There is a lot of unmelted ash in this area of the bottle. Some long ash drips are evident. I really like pots that look like this.

밝은 검은색 영역은 표면이 따분해하는가 발생했습니다 크리스탈 성장이 가득합니다. 병이 분야에서 녹아하지 재가 많이있다. 오랜 애쉬 드립이 분명 있습니다. 나도 이렇게 생긴 냄비 정말 좋아.



I love pots that have crusty surfaces like this. The look can only be produced by being buried under wood, late in the firing. Mostly, this happens under a side stoke hole. However, this surface can be found near the firebox. The rough surface is hard and sharp. It is basically wood ash that didn't melt all the way. Some potters would grind this off or refire the piece. I would never do that. This is the way that I prefer my pots to look.

이런 피각질의 표면을 냄비 사랑해. 모양은 늦게 해고에 나무 밑에 묻힌 됨으로써 생산 수 있습니다. 대부분,이 측면 스토크 구멍 아래에서 발생합니다. 그러나이 표면은 파이어 근처에서 찾을 수 있습니다. 거친 표면은 하드와 날카로운 수 있습니다. 그것은 기본적으로 모든 방법을 녹은 게 아니 나무 애쉬입니다. 일부 도공이에서 갈아하거나 다시 조각을 불 것이다. 난 그렇게하지 ​​않을 것입니다. 이건 내가 보는 내 냄비를 더 선호되는 방법입니다.



This is a good view of the crystalline growth on this pot. It has an orange peel like surface. The surface could also be due to a layer of ash that was almost  melted, but not quite. Sometimes,woodfired  pot will have multiple layers of ash glazes. This can occur due to a variety of circumstances. The pots that exhibit those multiple layers are special.

이것이 냄비에 결정 성장의 좋은보기입니다. 그것은 표면과 같은 오렌지 껍질 있습니다. 표면은 거의 녹아되었다 화산재 층으로 인해 발생했을 수 있지만 꽤 수 있습니다. 때로는 나무가 마리화나가 화산재 유약 여러 레이어를해야합니다 발사. 이것은 상황의 다양한 인해 발생할 수 있습니다. 이러한 여러 레이어를 전시 냄비는 특별합니다.

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