I had my best kiln firing back in 2009. As usual, it was at Northern Arizona University. The firing was reduction cooled in the double wide train kiln. Personally, I have never seen wood fired pots that looked like this. I guess it could be a once in a lifetime firing. Hopefully, it is not.
내 최고의 가마는 2009 년 다시 해고했다. 평소처럼, 그것은 노던 애리조나 대학되었습니다. 해고는 이중 넓은 열차 가마의 냉각 감소했다. 개인적으로, 난이 닮은 나무 해고 냄비를 본 적이있다. 나는 그것이 한 평생의 발사에 수도 있겠죠. 바라 건데, 그것은하지 않습니다.
The reason that I named these kiss pots, is that the two pots were gently joined together sometime during the firing. You can see that the scars match. One scar is in, one is out. Part of the problem is that I make the bases of my pots too narrow. However, I want to emphasize the curve of the pot. I don't know how to do this with a wide base. It sometimes causes the pots to tip over if not wadded very carefully.
나도이 키스 냄비라는 것을 이유는 두 냄비가 부드럽게 해고 기간 동안 언제 모여 있다고합니다. 당신은 상처가 일치하는 것을 볼 수 있습니다. 하나 흉터가있다, 하나는 밖으로있다. 문제의 부분은 제가 너무 좁은 내 냄비의 기지를 만드는 것입니다. 하지만 난 항아리의 곡선을 강조하고 싶습니다. 나는 광범위한 기지로이 작업을 수행하는 방법을 모르겠어요. 그것은 때로는 매우 신중하게 배치하지 않을 경우 냄비가 넘는 팁하게됩니다.
The first pot has a nice long drip that ends in a perfect spot. There is a hint of blue underneath the top layer. This is due to reduction cooling and an addition of potassium carbonate that was sprayed on the wood. There is a reddish orange flashing that is really bright. There is also evidence of the flame path due to the patterns that are formed by the various thickness of the ash layer. There is an amzing amount of colors in the pot. Also, there are matte, shiny, and textured surfaces on the pot. I got lucky that I had a bunch of pots in this kiln. There will be many posts about these pots in the future.
첫 번째 항아리는 완벽한 장소로 끝나는 좋은 긴 드립 있습니다. 상단 레이어 아래에 파란색의 힌트가있다. 이 감소 냉각 및 나무에 뿌려졌다고 탄산 칼륨의뿐만 아니라 때문입니다. 정말 밝은 붉은 오렌지색 깜박있다. 화산재 층의 다양한 두께로 형성하는 패턴에 의한 화염 경로의 증거도 있습니다. 냄비에 색상의 놀라운 금액이 있습니다. 또한, 냄비에 무광택 반짝, 그리고 질감 표면있다. 난이 가마에서 냄비 잔뜩 있다고 운이 좋았어요. 앞으로 이런 냄비에 대해 많은 게시물있을 것입니다.
I think that the surface of the second pot is a little better than the first. However, I don't like the porportions of the pot that much. It is a little wide for its height. Also, the scar is less attractive.These are things that can be overlooked with the coloration of the pots. I think that the pots have to be displayed together. The scars unite them. They tell a story of the process. I just think that alone, the scars detract too much and they are not very attractive.
나는 두 번째 냄비의 표면은 처음보다 조금 더 나은라고 생각합니다. 그러나, 그 많은 냄비의 모습을 좋아하지 않아. 그것은 높이 조금 넓습니다. 또한, 상처는 덜 매력적입니다. 이들은 냄비의 착색과 간과할 수있는 것들입니다. 그 냄비가 함께 표시되는 것으로 생각합니다. 흉터는 그들을 단결. 그들은 프로세스의 이야기. 오늘은 그냥 혼자 즉, 흉터가 너무 많이 떨어지다 생각 그리고 그들은 매우 매력 없습니다.
No comments:
Post a Comment