Saturday, September 3, 2011

My Work Flow 내 작업 흐름

This is a short explanation of how I throw. This pretty much describes how I throw everything, bottles, bowls, or whatever I'm throwing. I think this is probably unusual since I have never seen anyone else throw like this. I guess it is just what fits in the pace of my life. I throw at home, in my garage. I would be unable to do this in a regular studio. This is also why I have hardly ever thrown in front of anyone.

이것은 제가 던져 방법에 대한 간단한 설명입니다. 이것은 거의 내가 모든 병, 그릇이든 뭐든간에 내가 던지고있어 던져 방법에 대해 설명합니다. 나는 다른 사람이 이런식으로 던져 본 적이 있기 때문에 이것은 아마도 이상한 생각합니다. 나는 내 인생의 속도에 맞는 건 다 것 같다. 내 차고에, 집에서 던지. 나는 정규 스튜디오에서이 작업을 수행하지 못할 것입니다. 제가 거의 누구 앞에 던져 없습니다 이유도 있습니다.


This is a typical throwing production for me. First, I wedge all of my clay a day or two before I throw. I like my wrists to be fully rested on throwing days. Due to my work schedule, I would wedge clay on Wednesday and Thursday after I get home for work. I typically throw 12 bottles on the weekend. The bottles use 10  pounds of clay. Therefore, I wedge around 125 pounds of clay, divided between the two days.

이것은 나를 위해 전형적인 던져 생산됩니다. 제가 던져 전에 먼저, 제 점토 하루나 이틀의 모든 쐐기. 제가 손목이 완전히 던지는 일 휴식을 할 것을 좋아합니다. 제가 일을 집에 후에 작업 일정으로 인해, 나는 목요일에 점토를 쐐기 것입니다. 나는 일반적으로 주말 12 병을 던져. 병 점토 10 파운드를 사용합니다. 따라서,이 두 일 사이 분할, 점토 125파운드 주변 쐐기.



I  start throwing about 8 on Saturday morning. I throw 6 bottles on Saturday and 6 bottles on Sunday. First, I would center the clay for all 6 bottles. Then, I would rest for 30 or 45 minutes. Then, I would come back and open the centered clay about 3 1/2 inches. I would leave about 1/4 inch of clay at the bottom. Then, I would rest for another 30 to 45 minutes.

나는 토요일 아침에 약 8 던져 시작합니다. 나는 토요일에 6 병, 일요일 6 병을 던져. 첫째, 모든 6 병 센터 찰흙을 것입니다. 그럼, 30 또는 45 분간 휴식합니다. 그렇다면, 내가 다시 와서 3 1 / 이인치에 대한 중심 점토를 열 것입니다. 난 바닥에서 흙을 1 / 4 인치 약 떠나 것입니다. 그럼, 다른 30~45분 휴식 것입니다.



After resting, I would pull all of the bottles up to 9 or 10 inches tall. Then, I would rest for 30 minutes to an hour. I might wrap the top of the cyllinder with plastic. It would depend upon the humidity.

휴식 후, 9 또는 10 센치로 병을 모두 올려 것입니다. 그럼, 한 시간에 30 분 휴식 것입니다. 나는 플라스틱과 점토의 상단을 바꿈 수 있습니다. 그것은 습도에 의존합니다.



I would pull the cyllinders a couple more times with about a 30 minute break between throwing. The clay is now getting thinner and the breaks need to be shorter. On either the third or forth pull, I would form the necks. It depends upon the humidity and how wet the clay was at the start. I now have to wrap the top of the cyllinders after every pull.

내가 약혼식을 겸한 사이 약 30 분 휴식으로 찰흙에게 몇 번 더 당겨 것입니다. 점토 지금은 희박 해지고 있으며, 휴식은 짧게해야합니다. 세 번째 또는 앞으로 당겨 중 하나에서, 그 목전에서 양식을 것입니다. 그것은 습도에 따라 방법과 서부 유럽 표준시 흙이 시작되었습니다 따라 달라집니다. 지금은 모든 끌어 후 점토의 상단을 포장해야합니다.



After completing the bottles I would wrap them up and trim them later. You can see from the photo that I am not a very good thrower. There is a lot of clay at the bottom of the bottles. I've adapted to my poor throwing by becoming a better trimmer. I would love to work with someone who could teach me to make better pots. I am hopeful that I can learn some great techniques when I am South Korea in 3 weeks. I would be finished throwing at around 9 or 10 at night. So, it takes me 12 to 14 hours to throw the bottles. However, the actual throwing time is really pretty short.

병를 완료한 후에는 내가 그들을 마무리하고 나중에 그들을 장식합니다. 당신은 내가 잘 던지는 아니 그 사진을 볼 수 있습니다. 병의 바닥에 흙이 많이있다. 더 좋은 트리머가되어 불쌍한 내 던지고에 적응했습니다. 더 나은 냄비를 만들기 위해 가르쳐 수있는 누군가와 일하고 싶어요. 나는 3 주 동안 한국이다 때 좋은 기술을 배울 수있는 희망입니다. 나는 밤에 주위 9 10 던져 완료됩니다. 그래서, 그것은 병을 던져 나를 12~14시간 걸립니다. 그러나, 실제 던지는 시간이 정말 아주 짧습니다.




Here are the first 6 bottles after they have been trimmed. Since this photo I have changed my trimming method. I now bag the bottles until after I throw the other 6 bottles on Sunday. I find it easier to trim all 12 bottles at the same time. I seem to do better when I concentrate on one task at a time.

여기 그들이 손질 후에 첫번째 6 병입니다. 이 사진 이후로 내 트리밍 방법을 변경했습니다. 제가 일요일에 나머지 6 병을 던져 때까지 지금 병을 가방. 나는 그것이 더 쉽게 동시에 12 병을 잘라 찾을 수 있습니다. 난 한 번에 하나의 작업에 집중할 때 더 할 것 같습니다.



The next morning, Sunday, I would start throwing the next 6 bottles and I would finish them at 9 or 10 that night. After finishing, I would cover those bottles with plastic. Now, I hopefully have 12 bottles thrown and ready for trimming. I do lose a bottle on occasion, but very rarely.


Here is my method for trimming. I am able to trim the pieces very thin with this method. The next day after completing the 12 bottles I start trimming before I go to work on Monday morning. Sometimes, I am in the garage at 5. The first trim, I basically remove the excess bottom clay. I will trim again as soon as I get home from work and again just before I go to bed. I cover the bottles with plastic after each trimming. I would repeat this again on Tuesday. I would trim at 5 in the morning, 5 in the afternoon, and about 9 at night. The bottles are finished around 10 on Tuesay night.

On Wednesday after work I would start wedging clay for the next weekend. I would wedge on Thursday and throw again on Saturday and Sunday. I can throw for three weeks in a row before I absolutely do not have a square inch to put one pot. Even then I have to be very, very creative to find spots for the pots to dry.

다음날 아침, 일요일, 나는 다음 여섯 병을 던지고 시작 것이고 난 9 또는 10 그날에 그들을 마칠 것입니다. 완료 후, 플라스틱과 산소통 커버 것입니다. 지금은, 희망 12 병은 트리밍 준비 던진와있다. 전 이따금 병을 잃게하지 않았지만, 매우 드물게 않습니다.

여기 다듬기 내 방법입니다. 이 방법으로 매우 얇은 조각을 잘라 수 있어요. 제가 월요일 아침에 출근 전에 트리밍 시작 12 병를 완료한 후 다음 날. 나도 가끔은 5 차고에서입니다. 첫 장식, 나는 기본적으로 초과 바닥 흙을 제거합니다. 최대한 빨리 일을 끝내고 돌아오기로하고 다시 이만 자러 가야 직전에 다시 장식합니다. 나는 각 트리밍 후 비닐 병을 커버. 나는 화요일에 다시 반복합니다. 나는 오후에 아침, 5 5 장식, 밤에는 약 9 것입니다. 병은 화요일 밤 10 시쯤에 완료됩니다.


수요일에 회사 후 다음 주말에 쐐기 점토를 시작합니다. 나는 목요일에 쐐기 및 토요일과 일요일에 다시 던질 것입니다. 나는 절대적으로 한 냄비를 넣어 평방 인치가 없어 전에 연속 세 주 동안 던질 수 있습니다. 비록 그때 건조 냄비를위한 장소를 찾는 매우 창조해야합니다.



One other thing. I create massive piles of trimmings. In a few weeks I have many buckets of trimmings. I dry the trimmings out and make more clay with it. I usually add some extra ingrediants to make it react better in the wood kilns.

I think everyone will agree that my throwing method is unusual. Some might even call it weird. However, I am happy with with it. It  produces pots that I like.

또 한가지. 나는 트리밍의 거대한 더미를 만듭니다. 몇 주 후면 나는 트리밍 많은 양동이 있습니다. 나는 트리밍을 건조하고 더 많은 점토합니다. 나는 보통 그것은 나무 가마에 더 반응하기 위해 몇 가지 추가 자료를 추가합니다.


나는 모두가 내 던지는 방법이 특이 동의 것이라 생각합니다. 일부는 심지어 그것이 이상한 전화 수 있습니다. 그러나, 나는 그것으로 만족입니다. 내가 좋아하는 냄비를 생산하고 있습니다.

No comments:

Post a Comment