Sunday, January 22, 2012

Pottery Placement In A Wood Kiln 나무가 마에서 도자기 배치

The kiln used in these photos is the anagama at the Archie Bray Foundation in Helena, Montana. The kiln is actually shortened into a half anagama. I heard that they were building a huge anagama, but ran our of bricks. They just stopped in the middle. It's actually a really nice kiln. It is tall enough inside to load standing up. Also, it fires great.

The longer the kiln, the more dramatic the results from one area to another. Also, there can be very different results every time the kiln is fired. I used this kiln as an example, due to it being the easiest to photograph.

이 사진에서 사용 되는 마 아치 브 재단 헬레나, 몬태나에서 anagama입니다. 실제로가 마는 절반 anagama로 단축 됩니다. 그들은 거 대 한 anagama를 구축 했다 하지만 도망 들 었 우리의 벽돌. 그들은 그냥 중간에 중단 했다. 그것은 실제로 정말 좋은 마입니다. 그것은 키가 충분히 안으로 서를 로드할입니다. 또한, 그것을 큰 발생합니다.

더 이상가 마, 더 극적으로 다른 한 영역에서 결과. 또한,가 마를 해 고 할 때마다 매우 다른 결과 될 수 있습니다. 예를 들어 사진에 가장 쉬운 되 고 그것으로 인해이 마를 사용 합니다.







The front of the kiln is the fire box area. This area brings to my mind the saying, "high risk, high reward". You can either receive the pot of a lifetime or a pot in a thousand pieces. Pots in this area will never be considered beautiful, unless you love wood firing. The fire box pots receive the most heat and can be buried by over a foot of wood ash during the firing. The pots in this area must be made of a good quality clay and they must be constructed well if they hope to survive. Sculptures tend to look particularly good when they are fired in this area.

Unfortunately, several of the pots have already been removed from this area in this photo. However, you can get a good idea of what to expect here. The pot in the center has been broken. It was not the only one. The pots that survived were beautiful.

가 마 앞 화재 상자 영역입니다. 이 지역 가져온다 내 마음을 말하는, "높은 위험, 높은 보상". 중 천 조각에 일생 일대의 냄비 또는 냄비를 받을 수 있습니다. 이 지역에서 냄비 결코 간주 됩니다 아름 다운, 나무 발사를 사랑 하면 않는 한. 화재 상자 냄비 대부분의 열을 받으며 수 묻혀 있을 의해 나무 불씨의 발 위로 발생 중. 이 지역에서 냄비 좋은 품질 클레이 만들 수 있어야 합니다 그리고 그들은 살아남기 위해 희망 하는 경우에 잘 작성 해야 합니다. 조각 발생이 영역에서 특히 잘 봐 경향이 있다.

불행히도, 냄비의 몇 가지는 이미이 사진에 있는이 지역에서 제거 되었습니다. 그러나, 여기에 기대 하는 것의 좋은 아이디어를 얻을 수 있습니다. 센터에서 냄비가 끊어졌습니다. 그것은 유일한 사람이 아니었다. 살아남은 냄비 아름 다운 했다입니다.





Next would be the first set of kiln shelves which we call a stack. This area gets a lot of ash due to being close to the fire box. Also, the stack of pots acts like a fence and the flame slows down to find its way through the pots. When the flame slows down, the ash slows and falls on the front of the pots. the bottom of the stack gets some pots that are similar to the fire box pots with a heavy accumulation of ash. Also, the pots on top of the stack can get a lot of ash and have nice surfaces. The area on the top of this first set of shelves can be one of the prime spots to place your pots. The flame rises quickly from the fire box and carries most of the ash to the roof of the kiln. When the flame hits these pots, the ash is deposited. Unfortunately, I didn't take a very good photo of this area.

다음 스택 라고 하는 마 진열대의 첫 번째 집합 될 것 이다. 이 지역에 따른 화재 상자에 가까운 유약을 많이 가져옵니다. 또한, 냄비의 스택 울타리 처럼 작동 하며 불꽃 냄비를 통해 자사의 방법의 찾을 느려집니다. 불꽃 느려집니다 때 화산재 속도가 느려집니다 그리고 냄비 앞에 망 한다. 스택의 맨 불 상자 냄비 화산재의 무거운 축적 유사한 몇 가지 냄비를 가져옵니다. 또한, 스택 맨 냄비 화산재를 많이 얻을 수 있고 좋은 표면 있다. 영역 선반이 첫 번째 집합의 상단에 귀하의 냄비를 배치할 주요 관광 명소 중 하나가 될 수 있습니다. 불꽃 화재 상자에서 빠르게 상승 하 고는 마의 지붕에 화산재의 대부분을 수행 합니다. 불꽃 이러한 냄비 안타, 화산재 입금 됩니다. 불행히도, 난이 지역의 매우 좋은 사진을 가져가지 않았어요.



The second stack of shelves is just behind a side stoke hole in this kiln. In a long firing, several cords of wood can be added through the openings on each side of the kiln. This keeps the ash level high and creates good surfaces. The bottom of this stack can function similar to the fire box. The pots can be buried under several inches of wood ash. The pots in this area can look great, but this is another area of "high risk, high reward". Pots can broken and they can be buried under the ash too early. This will keep them from reaching temperature.

The middle of the stack can be good here. The ash is starting to fall lower into the kiln. This kiln is a down draft and the flame starts heading to the floor. The top can be a good place for glazed work and the pots can get a lot of orange and red flash.

진열대의 두 번째 스택 바로 뒤에이 마에 사이드 스 토크 구멍입니다. 긴 발사에는 마의 각 측면에 구멍을 통해 나무의 몇 가지 코드를 추가할 수 있습니다. 이 유약 수준 높은 유지 하 고 좋은 서피스를 만듭니다. 이 스택 맨 불 상자와 비슷한 작동할 수 있습니다. 냄비 나무 화산재의 몇 인치 아래 묻혀 있을 수 있습니다. 이 지역에서 냄비 멋진 수 있습니다 하지만이의 다른 영역 "높은 위험, 높은 보상". 냄비 깨진 수 있습니다 그리고 그들은 화산재에서 너무 일찍 묻혀 있을 수 있습니다. 이것은 온도 도달에서 그들을 계속 됩니다.

스택의 중간 여기 좋은 수 있습니다. 화산재를가 마에 낮은을 시작 합니다. 이 마 아래쪽 초안 이며 불꽃 머리글 바닥을 시작. 상단 유약된 작업을 위한 좋은 장소가 될 수 있습니다 그리고 냄비 오렌지와 레드의 많은 플래시 얻을 수 있습니다.



This is the last stack of shelves. This is a great are for glaze work or to get pots with a lot of flash. The ash accumulation is light in this area. This is probably the best area for functional work, like cups and bowls. This can also be a good area for pots that need to be refired.

This kiln load may not be the best example of what your pots will look like in a wood kiln. There is a lot of glazed work and the color of the pots is deceiving. I personally don't glaze my pottery that I wood fire. I like the natural ash surface best. There are a lot of white pots in this kiln. White is not a natural wood fire color, those pots were glazed. Still, the photos do show how a large kiln is loaded and that different areas in a kiln can give different results. Wood fire pottery results are not predictable, but with a little knowledge you can improve your odds of getting the pots to look like you want.

이것은 선반의 마지막 스택 이다. 이것은 훌륭한는 유약 일을 위해 또는 플래시의 많은 냄비를 얻을입니다. 유약 축적이이 지역에서 빛을입니다. 이것은 아마도 컵과 그릇 처럼 기능적 작품에 대 한 최고의 지역입니다. 이 다시 해 고 될 필요가 있는 냄비에 대 한 좋은 영역을 수도 있습니다.

마 부하가 당신의 냄비 나무가 마에서 모양을의 최고의 예를 수 있습니다. 유약된 작업을 많이 이며 냄비의 색은 속이 고. 나는 개인적으로 내 도자기 나 화재 나무 유약 하지 않습니다. 나는 최고의 자연 유약 표면을 좋아한다. 이 마에 하얀 냄비 많이 있습니다. 화이트 자연 나무 화재 색상, 그 냄비 유약 했다. 아직도, 사진에서는 어떻게 큰 보여 할 마 로드 되 고 마의 여러 영역 다른 결과 줄 수 있습니다. 나무 화재 도자기 결과 없습니다 예측 가능한, 하지만 약간의 지식을 원하는 처럼 냄비를 얻기의 확율을 향상 시킬 수 있습니다.

2 comments:

  1. It is so interesting reading these comments. I should keep a record of these observations that you have made. I learnt something from reading them. Thanks.

    ReplyDelete
  2. I'm glad I could help. When I wood fire this Summer, I'm going to spend more time documenting the loading and unloading phases of the woodfiring. Usually, we get so busy unloading, that I forget that I have a camera.

    ReplyDelete