Saturday, January 7, 2012

I'm A Little Teapot 나는 작은 주전자

There is a song that most American school children learn when they first attend school. It is the "I'm A Little Teapot" song. It really relates to us grownup potters. I can't tell you how many times I've seen someone do the little teapot pose down by the wood kiln. The truth be known, I've done it myself. Fortunately, there is no photographic evidence that I know of.

Here is the song:

I'm a little teapot,
Short and stout,
Here is my handle (one hand on hip),
Here is my spout (other arm out with elbow and wrist bent),
When I get all steamed up,
Hear me shout,
Tip me over and pour me out! (lean over toward spout)

Second verse:
I'm a clever teapot,
Yes, it's true,
Here's an example of what I can do,
I can turn my handle into a spout, (switch arms)
Tip me over and pour me out!

Here is an example of a potter doing the teapot pose (sort of).

거기에 대부분의 미국 학교 아 이들이 배울 때 그들이 먼저 학교에 참석 하는 노래가입니다. 그것은 "나는 작은 주전자" 노래입니다. 정말 우리에 관한 어른도 공. 내가 몇 번 본 적 나무가 마에 의해 작은 주전자 포즈를 할 사람이 말할 수 없습니다. 나는 그것을 자신을 했습니다 진실을 알 수 있습니다. 다행히도, 내가 알고 있는 사진 증거가입니다.

노래는 다음과 같습니다.

나는 작은 주전자
짧고 스타우트,
여기 내 핸들 (허리에 한 손을)입니다.
여기는 내 오 르네 (다른 팔 개 팔꿈치와 손목 구부러진),
때 내가 얻을 모든 찜
소리를 듣으십시오
날 팁 및 부 저 어! (오 르네 향해 기댈 이상)

두 번째 구절:
나는 영리한 주전자
예, 그것이 사실이 라면,
여기 내가 할 수의 예가입니다.
스파 우 트, (스위치 무기) 내 핸들을 차례 수 있습니다.
날 팁 및 부 저 어!

여기 (일종의) 찻주전자 포즈를 하 고 포터의 예가입니다.



Here is an example of someone who needs to go back to school!

여기에 다시 학교로 이동 해야 하는 사람의 예가입니다!





No comments:

Post a Comment