Sunday, July 31, 2011

Cone 10, 12, 14......... 콘 10, 12, 14 .........

Some wood firers believe that you can't get the kiln too hot. You can't fire the kiln too long. They also believe that you can't get too much ash on the pots. Well....... You actually can get the kiln too hot, fire too long, and get too much ash on the pots. Still, I do tend to believe the practice that some is good, then more is better, to some extent. However,  pots will bloat, crack, and become stuck to each other and everything else inside the kiln.

일부 도공은 가마가 너무 뜨거울 수 있다고 생각합니다. 당신은 너무 오랫동안 가마 불 수 없습니다. 그들은 또한 냄비에 너무 많은 가루를 얻을 수 있다고 생각합니다. 음 ....... 당신은 실제로 너무 뜨거운 불길이 너무 오래 가마를, 그리고 냄비에 너무 많은 가루를 얻을 수 있습니다. 그래도, 내가 어떤 좋은 것을 연습 믿어 경향이 나서 더 어느 정도로 좋습니다. 그러나, 냄비는 팽창 균열, 그리고 서로 다른 모든 가마 내부에 붙어 될 것입니다.




These pots were fired in the train kiln at Northern Arizona University in 2007. Since most of my wood firing experience came from there, so this is where most of my stories start at. We fired the small train kiln to excess. I don't want too say much about how this happened, but it did happen. I plead semi innocent with a touch of inexperience.

이 냄비는 2007 년 노던 애리조나 대학에서 열차 가마에서 해고되었습니다. 대부분의 내 이야기​​가 시작 곳에서 온 내 나무 사격 경험이 대부분 있기 때문에, 이것은이다. 우리는 지나치게 작은 기차 가마를 해고 했어. 저도이 된 방법에 대해 많은 말을하지만, 그것이 일이 있었던 거죠 필요하지 않습니다. 나는 미숙한의 터치와 함께 세미 무죄 주장.



Not only was the firebox stoked too long but the kiln was side stoked way too much. At one point, the ember bed appeared to be almost to the roof in places. Carbon webbing or streaming was in evidence. It is actually pretty cool, but really bad for the pots. To sidestoke, bundle of wood trimmings are fed into a sidestoke hole. As they burn, they are pushed in. When they fall inside, that hole is closed and the next hole in line is fed. That is how it is supposed to be done anyway. Actually all of the holes were fed at the same time for most of the firing.

뿐만 아니라 파이어 너무 오래 있었 지요하지만 가마는 측면 너무 많은 방법을 있었 지요. 어느 시점부터, 엠버 침대가 거의 장소에 지붕 될 것처럼 보였다. 탄소 웨빙 또는 스트리밍 증거로했다. 사실은 멋진, 그러나 냄비에 대해 정말 나쁜합니다. 측면 스토크하려면, 나무 트리밍의 묶음은 측면 스토크 구멍에 공급하고 있습니다. 그들이 화상으로, 그들은 인치 적용됩니다 그들이 안으로 떨어질 때, 그 구멍이 닫히고 라인에서 다음 구멍이 공급됩니다. 그것은 어차피 다 끝나야하는 방법입니다. 실제로 구멍의 모든 사격의 대부분을 동시에 공급했다.



Another factor in having pots stick together is the loading. If you are expecting a lot of ash, use big wadding. At NAU, we sometimes use fist sized wads to keep the pots seperated. The results may not have been quite so bad if it was loaded differently. Since I don't like to go inside the kilns, it wasn't me. Here is a picture of the actual load stack of my 3 pots. They were loaded right at the edge of the firebox.

함께 냄비 스틱을 가지고 또 다른 요인은 로딩이다. 당신은 화산재가 많이 기대하는 경우, 큰 솜을 사용합니다. NAU에서, 우리는 때로는 냄비가 분리 유지하는 주먹 크기의 솜을 사용합니다. 그것이 다른 로드된 경우 결과는 꽤 나쁘지되지 않았을 수 있습니다. 내가 가마 안으로 가고 싶어하지 않기 때문에, 그건 내가 아니 었어. 여기 제 3 냄비의 실제 부하 스택의 사진입니다. 그들은 바로 파이어의 가장자리로드되었습니다.



When you have to use a brick to seperate the pots, that is not a good sign. When the stack of pots could be used as an installation piece at a gallery, that is not a good sign. When the trash can is full after a kiln unloading, that is not a good sign. If you get a blog post written about how not to do something, that is not a good sign. Here the pots are being seperated by an independent party. This is how it should be.

당신이 냄비를 구분하기 위해 벽돌을 사용해야하면, 그건 좋은 징조되지 않습니다. 냄비의 스택이 갤러리에서 설치 작품으로 사용될 수 있었을 때, 그건 좋은 징조되지 않습니다. 휴지통을 내리기 가마 후에 가득 수있을 때, 그건 좋은 징조되지 않습니다. 뭔가 작업을 수행하는 방법에하지에 대해 쓴 블로그 게시물을 얻을 경우, 그건 좋은 징조되지 않습니다. 여기 냄비는 독립 당사자로 구분되고있다. 이것은되어야 방법입니다.



This pot has many pieces of various pots and wadding sticking to it. Chunks of pots are missing. Still, it is pretty sweet.

이 항아리는 그것에 고집 다양한 냄비와 솜 많은 조각이 있습니다. 냄비의 상당 부분이 누락되었습니다. 하지만, 그것은 매우 달콤한 있습니다.



It does have what most wood firers crave, big bidoro. The bidoro are the end of the ashy runs that end in a circle. They are also called dragon fly eyes.

그것은 대부분의 도공들이 갈망 어떤 큰 bidoro가 없습니다. bidoro은 회색의 끝에하는 것은 원형에 종료를 실행합니다. 그들은 또한 드래곤 플라이 눈이라고합니다.



The next 2 pots are stuck together. I really like one of the pots and have given thought to seperating them. Unfortunately, that never works out. The pot that you want the most will always be hopelessly destroyed.

다음 2 냄비 붙어 있습니다. 정말 냄비 중 하나를 좋아하고 그들을 분리하는 생각 받고 있습니다. 불행하게도, 그 밖 작동하지 마십시오. 당신이 가장 원하는 냄비는 항상 길을 파괴됩니다.



The pots have a really thick coating of ash. The ash is pleasing to the eye. I just wish that they weren't stuck together. I also wish that other stuff wasn't stuck to them. I could remove the wadding. That would be no problem. Since they are stuck, I think it adds to the piece.

냄비는 화산재의 아주 두꺼운 코팅 있습니다. 애쉬 눈에 기쁘게합니다. 난 단지 그들이 함께 붙어되지 않았음을 좋겠어. 또 다른 것들이 그들에게 붙어되지 않았음을 좋겠어. 나는 솜을 제거할 수 있습니다. 그것은 문제가 없을 것입니다. 그들이 붙어 있기 때문에, 나는 그것이 조각에 추가 생각합니다.



I will leave you with a nice big bidoro. Remember, the bidoro sees and knows all. It sees that you haven't had a shower in days, have a chocolate ice cream beard, and are wearing your cartoon character pajamas.

나는 멋진 빅 bidoro 당신을 떠날 것이다. 기억 bidoro는보고 모든 걸 다 알고. 그것은 당신이 일 샤워가 없었 것을보고, 초콜릿 아이스크림 수염도하고 만화 캐릭터 잠옷을 입고있다.

Saturday, July 30, 2011

I Love Lizards!!! 나는 도마뱀 사랑!!!

Let me introduce you some of my favorite models. They pose. They smile. My models live in the back yard of my house. They change color. What? My models are chameleons. The proper name is green anole lizards. I call them chameleons, well because I am far from proper.

내가 당신에게 가장 좋아하는 모델 중 일부를 소개하겠습니다. 그들은 포즈. 그들은 미소. 나의 모델은 우리집 뒷마당에 살고있다. 그들은 색깔을 변경합니다. 뭐? 내 모델스러운 있습니다. 올바른 이름은 녹색 anole 도마뱀입니다. 나는 적절한 멀리 오전 잘하기 때문에, 그들스러운 전화.



I have been known to shoot 200 photos in a session. Fortunately, the lizards have adapted to my harrasment and go on with their lives as I snap away. I would prefer to take photos of butterflies. Butterflies are difficult and moody as models. They will not sit still for long. Don't they know that I have aperatures and shutter speeds to adjust.

나는 세션 200 사진을 촬영하는 것으로 알려져 있습니다. 다행히도, 도마뱀 내 성희롱에 적응하고 멀리 스냅으로 그들의 삶으로 이동합니다. 나는 나비 사진을 찍는 것을 선호합니다. 나비는 어렵고 모델로 무디 있습니다. 그들은 오래 가만히 앉아되지 않습니다. 그들은 내가 조정 aperatures와 셔터 속도를 가지고있다는 것을 알고하지 마십시오.




It is good to have a healthy population of the chameleons. They eat a lot of bugs that eat my vegetables and flowers. I love my lizards. They are cool.

그것은스러운의 건강한 인구를하는 것이 좋다. 그들은 내 야채와 꽃을 먹는 벌레를 많이 먹는다. 내 도마뱀을 사랑 해요. 그들은 멋진 있습니다.




The green anole lizards can change from green to brown depending on the foilage that they are on or near. It doesn't take veryl ong. Still, they can't hide from me. I am sneaky and persistent. The lizards also shed their skin as they grow. I've offered some lotion, but I've had no takers so far.

녹색 anole 도마뱀의들은 근처에있다는 식물에 따라 녹색에서 갈색으로 변경할 수 있습니다. 매우 오래 걸리지 않습니다. 그래도, 그들은 나한텐 수 없습니다. 제가 원하는지 그리고 지속입니다. 그들이 성장함에 따라 도마뱀은 또한 피부를 창고. 좀 로션을 제공했지만, 지금까지 아무도 승낙한 사람이 없었어요



Right now, I have dozens of small green lizards running every which direction. If only I knew why.

지금은 모든 방향을 실행하는 작은 녹색 도마뱀 수십 있습니다. 만약 내가 왜 알았어.



Sometimes I have to demand a closeup. However, the lizards are shy and refuse to be photographed in this manner.

 가끔은 근접 촬영을 요구해야합니다. 그러나, 도마뱀들은 수줍음이 많아요이 방식으로 사진이 거부.



Sometimes, the lizards are sleeping and I have to take photos of flowers. That's alright, because I love flowers even more. They love closeups. I love my flowers.

가끔 도마뱀들은 잠들어있다 나는 꽃의 사진을 찍어해야합니다. 나는 더 많은 꽃을 사랑하기 때문에 즉, 괜찮아. 그들은 근접 촬영 사랑해. 내가 꽃을 사랑 해요.

Friday, July 29, 2011

Torn Bowl Experiment 찢어진 보울 실험

Two years ago I made some bowls that I ripped and tore to give them a sculptural effect. They were a lot of fun to make. Bits of clay were flying across the studio. It seems like I am still finding bits of those bowls around the studio.

2 년 전에 내가 찢어 그들에게 조각 효과를 제공 찢어 몇 가지 그릇을했다. 그들은 만들 재미를 많이했다. 점토의 비트 스튜디오에 걸쳐 비행했다. 아직 스튜디오 주위 그릇의 비트를 찾는 오전 같아요.



I used some homemade clay, another experiment, to make the bowls with. I think I altered a clay that I saw in a magazine. I assure you that this is not always a good thing. Still, it was a good learning experience for my first homemade clay body. Here is the recipe:

15%  Nepheline Syenite
40 %  Goldart
15%  EPK
15%  Helmar
15%  Tile 6
 6%  Feldspar Chips

I also added orange juice to age the clay faster, on the advice of a friend. I really, really, really recommend that you do not do this. The clay turned a light black color and smelled bad. Bad may not be the right word. It was actually horrible smelling.

I will write a post on how to mix clay at home without any special equipment. It requires a little muscle and a drill.

내가 가진 그릇을 몇 가지 만든 점토, 다른 실험을 이용하였습니다. 난 내가 잡지에서 보았던 찰흙을 조작 생각합니다. 이 항상 좋은 것은 아니라는 것을 확신합니다. 하지만, 그것은 처음 만든 점토 몸에 좋은 학습 경험이었습니다. 여기 제조법은 다음과 같습니다 :


15% Nepheline 시이 나이트
40 % Goldart
15 % EPK
15% Helmar
15 % 타일 6
 6 % 펠드스파 칩


또 친구의 조언에, 찰흙 빠른 시대에 오렌지 쥬스를 추가했습니다. 난 정말, 정말 당신이 이렇게하지 ​​않는 것이 정말로 좋습니다. 클레이 가벼운 검은 색상을 거절하고 나쁜 냄새. 나쁜 옳은 말을하지 않을 수 있습니다. 사실 냄새 끔찍했습니다.


난 어떤 특별한 장비없이 집에서 점토를 섞어하는 방법에 게시물을 작성할 것입니다. 그것은 근육과 훈련이 필요합니다.


The bowls that I am showing were fired in the Tozan anagama during the 2009 Summer wood fire workshop at Northern Arizona University. The were in some really good locations on the front stack near the firebox. They were fired for 5 days.

내가 보여주는 오전하는 그릇은 노던 애리조나 대학에서 2009 여름 나무 화재 워크샵 동안 등산 아나 가마에서 발사되었다. 는 파이어 근처의 전면 스택에 몇 가지 정말 좋은 위치에 있었다. 그들은 5 일 발사되었다.



Here are the bowls. I like the look. I just don't like the clay. There is way to much feldspar in the clay. The feldspar did have a good melt and formed some nice looking glass bubbles. Unfortunately, I added too much. The felspar is medium chunks of Custer Feldspar. I ordered it directly from Pacer Minerals in 50 pound bags. The clay body was very plastic, which helped in creating the torn look. However, the clay did not accumulate ash well. The worst thing about the clay is that it looks like burnt plastic. I can't say that I've ever admired a lump of burnt plastic. In some places, there is a purplish color from the iron, which is nice. In conclusion, I like the form of the bowls, I just wish that I had used a different clay body.

여기 그릇입니다. 그 생김새가 맘에 들던 데요. 그냥 찰흙을 좋아하지 않아. 흙에 많은 장석하는 방법이있다. 장석 좋은 녹기를했고 좋은 루킹 글래스 거품을 형성했다. 불행히도, 내가 너무 많이를 추가했습니다. 펠스파는 커스터 펠드스파의 중간 덩어리입니다. 나는 50 파운드 가방 페이서 광물에서 직접 주문. 점토 본문 찢어진 모양을 만드는 데 도움이되는 매우 플라스틱했습니다. 그러나, 클레이 잘 애시을 축적하지 않았다. 흙에 대한 최악의 일은 그것이 번제 플라스틱처럼 보이는 것입니다. 난 한번도 번트 플라스틱 덩어리를 존경 말할 수 없습니다. 어떤 장소에서 좋은 철에서 보라색 색상이 있습니다. 결론적으로, 나는 그냥 다른 점토 몸을 사용하는 것을 원하지 않을거야, 그릇의 형태 좋아요.




Thursday, July 28, 2011

Three Bottle Grouping, Part 2 세 병의 그룹화, 2 부

I wanted to go into a little more detail on how the glaze on the bottles was formed. It is best to think of a wood fired kiln as "a river of fire". The pots in the kiln are like stone and boulders in the river. The river carries with it sediment and various chemicals. In a really long kiln, the flame from the firebox to the flame above the chimney can be well over 100 feet long.

 나는 병에 유약이 형성 방식에 대해 좀 더 구체적으로 가고 싶었어요. 나무 생각하는 것이 좋습니다 가마는 "화재의 강"으로 해고. 가마의 냄비는 강물에 돌과 바위 같다. 강물은 침전물 및 각종 화학 물질과 함께 수행합니다. 정말 긴 가마에서 파이어에서 굴뚝 위에 불꽃으로 화염 길이 100 피트 아래로 잘 수 있습니다.



The first few pictures are of the 3 bottles together. This will help show how the ash is deposited and how the gases react with the clay. The above photo is of the very bottom of the bottles. This side was facing down towards a kiln shelf. The lighter colors are due to extremely fine ash an reaction to the gases in the flame.

첫 번째 사진을 몇 장 함께 3 병입니다. 이것은 화산재가 예금 방법과 가스가 진흙과 반응하는 방법 보여주 도움이 될 것입니다. 위의 사진은 병의 맨 아래입니다. 이쪽은 가마 선반을 향해 아래로 향하게되었다. 밝은 색상은 화염에있는 가스에 반응을 매우 잘 재가 예정이다.



The second photo is of the right side of the bottle. There is a little more ash than the bottom of the bottle. There is little evidence of any reaction with the gases. It is there, only it is under the ash.

두 번째 사진은 병의 오른쪽입니다. 병의 바닥보다 조금 더 재가있다. 가스와의 반응 거의 증거가있다. 단지 그것이 화산재 아래에있다.



The above photo is the top of the bottles. It is here that the largest particles fall. The glaze is also thickest here. In a very long firing, this could be over 1/8 of an inch thick. If there is enough on the top and it is fully melted. It will cause drips to run down the side of the bottles. I will have more on that in a future post.

위의 사진은 병의 상단입니다. 그것은 가장 큰 입자 가을 것이 여기 있습니다. 유약도 여기에 두꺼운입니다. 아주 긴 발사에서, 이것은 인치 두께의 팔분의 일 이상 수 있습니다. 거기에 상단에 충분 그리고 그것은 완전히 녹아있다면. 그것은 병의 측면을 실행하는 드립을 일으킬 것입니다. 나는 미래의 게시물에에 대한 자세한 내용을 것입니다.



The next photo is of the left side. It is pretty much the same as the right. There is some differences due to how close the bottle was to the kiln wall or another pot.

다음 사진은 왼쪽입니다. 그것은 거의 오른쪽과 동일합니다. 병은 가마 벽 또는 다른 냄비에 얼마나 가까이에 따라 약간의 차이가있다.












Here is how the three individual bottles were placed in the kiln. I hope this will let you see how the "river of flames" painted the bottles. Above is the first bottle. I did accidently delete a photo. I think you get the idea.

여기 세 가지 개별 병은 가마에 배치 모습입니다. 이 당신이 "불길의 강"가 병을 색칠하는 방법 보자 바랍니다. 위의 첫 번째 병입니다. 제가 실수로 사진을 삭제 했어요. 당신이 아이디어를 생각합니다.
















Above is the second bottle.

위의 두 병째입니다.















Above is the third bottle.

위의 세 번째 병입니다.

Wednesday, July 27, 2011

Three Bottle Grouping 세 병의 그룹화

In this post I will go into a little detail on 3 of my bottles. These 3 bottles were fired in 2009 in the Tozan Anagama. The firing took place during the annual Summer wood fire workshop at Northern Arizona University. The university is located in Flagstaff, Arizona. I believe that we fired the kiln for 5 days.

이 게시물에서 내 병의 3 작은 세부 사항에 들어갈 것입니다. 이러한 3 병은 등산 아나 가마에서 2009 년 발사되었다. 해고는 노던 애리조나 대학에서 매년 여름 나무 화재 워크샵 동안했다. 대학은 플라그, 애리조나에 위치하고 있습니다. 나는 우리가 5 일 동안 가마를 해고 있다고 생각합니다.



Here is a picture of the kiln being fired. I love this kiln and the work that it produces. I also love stoking this beast. I wish I was firing it now. I think that I wish that every day. So, this isn't anything unusual.

여기 해고되고있는 가마의 사진입니다. 이 가마하고 생성하는 작업을 사랑 해요. 나는 또한이 짐승을 피우죠 사랑 해요. 나는 지금 그것을 발사 좋겠어요. 난 그 매일 싶은 생각합니다. 그래서,이 이상한되지 않습니다.



All of the bottles were fired on their sides. We used a simple wadding made of sawdust, kaolin,and sand. These 3 bottles had the top facing towards the firebox and were on the top shelf towards the front of the kiln. None of the bottles had any glaze or slips. They were made out of a white stoneware. I used Laguna's B-mix.

병 모두 자신의 양쪽에 발사했다. 우리는 톱밥, 카올린, 그리고 모래로 만들어진 간단한 솜를 사용합니다. 이러한 3 병 파이어쪽으로 향하게 상단을했고 가마의 전면을 향해 상단 선반에 있었다. 병 중 누구는 유약이나 전표 없었다. 그들은 흰색 석기 밖으로되었다. 나는 라구​​나의 B - 믹스를 사용했습니다.



The Tozan anagama is a tight kiln and cools slowly. This allows plenty of crystalline growth in the glaze. You can see some of the crystals in the next photo. At one time during the firing of this kiln, we had the catenary arch kiln and the double wide train kiln on at the same time. It was........Heaven.

등산 아나 가마가 꽉 가마이며 천천히 냉각. 이것은 많은 유약에서 결정 성장이 가능합니다. 당신은 다음 사진에있는 결정의 일부를 볼 수 있습니다. 이 가마의 소성하는 동안 한 번에 우리는 쇠사슬 모양 아치 가마와 같은 시간에 두 넓은 열차 가마했다. 그랬 었지 ........ 천국.



I am going to go into detail on each of the 3 bottles in this group and try to explain how the surfaces on the vases was formed. Stay tuned.

이 그룹에 3 병의 각 세부 사항에 가서 꽃병에있는 표면이 형성 방법을 설명하려고 하겠어. 계속 지켜봐 주시기 바랍니다.

Tuesday, July 26, 2011

Heart Photos 헛 사진

I turned 50 this year. Many strange and unusual things have happened to me. I am starting to qualify for more discounts. My bones make interesting sounds. I think I forget things like........well, I forget. I am also starting to appear in pictures with my arms helping form a heart. Here is a picture of the first time  this happened to me. I am posing with my friend Chae from South Korea. I look forward to seeing her again in less than 2 months.

저는 올해 50 살입니다. 많은 이상하고 특이한 것들이 내게 일어난있다. 더 많은 할인을 위해 자격 시작입니다. 나의 뼈는 흥미로운 소리를합니다. 내가 좋아하는 것들 ........ 글쎄, 난 잊지 잊지 생각합니다. 나는 또한 내 팔은 심장을 형성 도움과 함께 그림에 표시 시작입니다. 여기이 내 생애 처음의 사진입니다. 나는 한국에서 친구와 함께 포즈를 취하는 채입니다. 내가 미만 이개월에 다시 그녀를 볼 수 있도록 최선을 다하겠습니다.



The second time this happened with my Korean language teacher Ms. Hwang. Maybe it is possible that this isn't an age thing at all. Let me know if you have any other theories. I will post any and all future heart photos to provide even more evidence in this interesting case.

두 번째 시간이 내 한국어 선생님 선생님 황에 무슨 일이. 어쩌면 이것은 전혀 나이 일은 아니라는 걸 수도 있습니다. 당신은 다른 이론이있다면 알려줘. 이 흥미로운 경우에 더 많은 증거를 제공하는 모든 미래의 심장 사진을 게시할 것입니다.

Monday, July 25, 2011

Neodymium Blue Celadons 네오디뮴 블루 청자

I had a request today from one of my flickr contacts. Tom, wanted to know where to find some neodymium oxide. I had recently published some glaze test photos on flickr and used neodymium oxide as one of the ingrediants. So, I decided to talk about  neodymium celadons today. You should definitely check out Tom's photostream on flickr. www.flickr.com/photos/tburton/

I was looking for a realy nice group of celadons for some sculptural work that I would like to try. I copied every recipe out of John Britt's book on glazes. I looked the internet over for every recipe that I could find. I ended up with a little over 100 recipes. Since this was my first set of glaze recipes, I made a few mistakes. I wish that I had made the celadon glazes a little thicker. I think that I still have good enough results to choose the better recipes.

내 플리커 연락처 중 하나에서 오늘 요청을했다. 탐, 일부 네오디뮴 산화물 어디서 찾을 수 있는지 알고 싶어. 나는 최근에 플리 커에 대한 몇 가지 유약 테스트 사진을 게시하고 화학 물질의 하나로서 네오디뮴 산화물을 사용했다. 그래서, 오늘은 네오디뮴 청자에 대해 이야기하기로 결정했다. 당신은 확실히 플리 커에서 톰의 사진을 체크 아웃해야합니다. www.flickr.com/photos/tburton/

제가 시도하고자하는 몇 가지 조각 작품에 대한 청자의 정말 멋진 그룹을 찾고 있었어요. 나는 유약에 존 브릿의 책의 모든 요리법을 복사. 내가 찾을 수있는 모든 제조법을 통해 인터넷을 보았다. 난 100 조리법 약간 이상으로 돌아가셨습니다. 이 유약 요리법 나의 첫 번째 집합 이래, 나는 몇 가지 실수를했다. 나는 청자 조금 두꺼운 유약 만든 것을 좋겠어. 난 여전히 좋은 조리법을 선택하는 충분한 결과를 생각합니다.



The celadon recipes with the neodymium oxide were based on David Pier's green celadon. He uses praeseodymium oxide. His base glase without the colorant is:

28.2 Custer Feldspar
24.6 Silica
20.5 Grolleg Kaolin
26.6 Wollastonite
01.1 Zircopax

I made 4 seperate celadon tests with this base glaze using neodymium oxide.

#84. 0.55 neodymium oxide
#85. 1.10 neodymium oxide
#86. 1.65 neodymium oxide
#87. 2.20 neodymium oxide

Here is a photo of the four test cyllinders. #84 is a little lighter than the rest of the tests. Otherwise, I do not see any difference in the other glaze tests. Since the neodymium oxide is a little expensive, I would use 1.10% in the glaze recipe. I apologize for the photo. I used my pocket camera in the bright sun. The colors are a little washed out. They are a little darker than the photo indicates.

네오디뮴 산화물과 청자의 조리법은 데이비드 피어 그린 청자를 기반으로했다. 그는 praeseodymium 산화물을 사용합니다. 착색제없이 그의 기본 glase은 다음과 같습니다 :


28.2 커스터 펠드스파
24.6 실리카
20.5 Grolleg 카올린
26.6 Wollastonite
01.1 Zircopax


나는 네오디뮴 산화물을 사용하여이 기본 유약 4 개 별도의 청자 테스트를했다.


# 84. 0.55 네오디뮴 산화물
# 85. 1.10 네오디뮴 산화물
# 86. 1.65 네오디뮴 산화물
# 87. 2.20 네오디뮴 산화물


여기 네 개의 테스트 사진입니다. # 84 검사의 나머지 부분보다 조금 가볍고입니다. 그렇지 않으면, 나는 다른 유약 시험에 차이를 볼 수 없습니다. 네오디뮴 산화물이 좀 비싼이기 때문에, 나는 유약의 제조법에 1.10 %를 사용합니다. 사진에 대해 사과. 나는 밝은 햇볕에 내 주머니 카메라를 사용했습니다. 색상 씻겨 나간 약간 있습니다. 그들은 나타냅니다 사진보다 약간 어두운 있습니다.



I found that the glaze looks "fat" after firing. (That is a good thing). It looks slighter stiffer than I would like. It is completely monotone. Their is no streaking of any kind. It does not run. Thickness has no bearing on the glaze color. It will stay thick on the rims of cups or bowls. It is a very pleasing pale blue with a hint of lavendar. I also think that it would be the same color in oxidation, but have not proved this yet. It should, since the colorant is not iron. So technically it is not a true celadon.

My overall impression is that this would be a glaze that I would use. I would like to do a little more experimenting with it before I decide if it would be used for functional or sculptural work. By the way, I have not looked into the safety of neodymium oxide. That would be something that would need to be done before using it on anything containing food or drink.

I will go over some of the other celadon tests in a future blog post.

나는 유약은 해고 이후에 "지방"보이는 것으로 나타났습니다. (좋은 일이 그것.) 내가 원하는 것보다 두꺼운 보인다. 그것은 완전히 단조이다. 그들은 어떤 종류의 줄이 없습니다. 그것은 실행되지 않습니다. 두께는 유약의 색상에 아무런 베어링을 미치지 않습니다. 그것은 찻잔이나 그릇의 테두리에 두께가 남아있을 것입니다. 그것은 보라색의 힌트와 함께 매우 기쁘게 하늘색입니다. 나는 또한 산화에서 동일한 색상 것이라고 생각하지만, 아직 이것을 입증하지 않았습니다. 착색제는 철되지 않기 때문에 그것은해야합니다. 따라서 기술적으로 그것이 진정한 청자되지 않습니다.


내 전반적인 인상이 제가 사용하는 것이 유약 될 것입니다. 나는 그것이 기능이나 조각 작업에 사용할 수할지 결정하기 전에 그것으로 실험을 조금 더 할 싶습니다. 그건 그렇고, 내가 네오디뮴 산화물의 안전을 못 봤어. 그 음식이나 음료를 포함하는 것도 그것을 사용하기 전에 할 필요가 뭔가 것입니다.


나는 미래의 블로그 게시물에있는 다른 청자 시험의 일부를 통해 이동합니다.

Sunday, July 24, 2011

Flying To South Korea 한국 플라잉

I fly to South Korea in a couple of months. It was pretty easy to plan the flight. I decided to book with United Airlines directly. The website is http://www.united.com/ .I am less than impressed with the mass booking agencies. A few years back, I had a problem with a flight. I found out that the airlines help those who book their flights with them first. Everyone who books with an online ticket agency goes to the back of the line. I will only book directly with the airline now.

I actually made a good decision on when to book my flight. Gas prices were rising fast and I got worried that fares were going to go up just as quickly. I paid $1300 and I have only seen one fare that was cheaper and that was only by $100. As I get closer to the time to leave, the fares should start going up.

Evidently, not many people fly to South Korea from the United States. There are many, many empty seats on the flight. Even flights leaving in a week are not crowded. I hope this will be the first flight that I ever sleep on. I will definitely need it. Seoul is 14 hours ahead of Houston time. The first few days are going to be tough.

It is 4 hours and 11 minutes from Houston to San Fransico. I have a 1 hour and 5 minute layover. That is pretty good. The flight from San Fransico to Seoul is 12 hours and 10 minutes. My round trip mileage will be  14,544 miles.

I decided to get travel insurance for this trip. I am not a fan, but since this a trip to another country, I decided to buy it. On my Doctor's advice I checked out a travel insurance consolidator to compare prices. http://www.squaremouth.com/ was the site that I found my insurer. I paid less than $100 for the policy. I'm still not sure if it is worth it or not.

 I am going to do everything in my power to not pay one single dollar for any extra fee. This is one reason that I had to buy some new luggage. I had 2 huge red suitcases. They were the inexpensive kind you get at Marshalls. They are oversize and they are heavy. If I used them, it would add $800 to my trip cost. The airlines charge $200 for oversize bags, each way. The charge for bags over 50 pounds is $200 each way. I had to get new luggage.

나는 몇 달 안에 한국으로 날아. 그것은 비행 계획을 아주 간단했다. 제가 직접 유나이티드 항공과 도서로 결정했습니다. 웹사이트  http://www.united.com/ 입니다. 나는 대량 예약 기관과 감동 미만입니다. 몇 년 전에, 나는 비행에 문제가 있었다. 나는 항공사 먼저 그들과 함께 자신의 비행을 예약하는 자들을 도울 것을 알아 냈어. 온라인 티켓 기관 도서 모두 줄의 뒤로갑니다. 난 단지 지금은 항공사와 직접 예약합니다.


사실은 비행기를 예약 때 좋은 결정을 내렸다. 가스 가격은 빠르게 상승하고 나는 운임 마찬가지로 빨리 갈 것을 걱정이되기 시작 했어요. 나 $ 1300 지불하고 난 단지 싸게 그리고이 100 달러에 의해서만 그 중 한 요금을 보았다. 나는 가까이 떠날 시간을 얻을 때, 운임은 올라가고 시작합니다.

결국, 사람들은 미국에서 한국으로 날아 없습니다. 비행기에 많은 빈 좌석이 있습니다. 일주일에두고도 비행이 북적되지 않습니다. 이것이 내가 본자는 그 첫 비행기 것입니다 바랍니다. 나는 확실히 그것을해야합니다. 서울 미리 휴스턴 시간 14 시간입니다. 처음 며칠 동안은 힘들 될 수 있습니다.

그것은 4 시간 휴스턴에서 산 Fransico 11 분 거리에 있습니다. 나는 1 시간 오분 라요버 있습니다. 그것은 아주 좋은 것입니다. 서울 산 Fransico에서 비행은 12 시간 10 분입니다. 내 왕복 마일리지는 1만4천5백44마일 것입니다.

이 여행에 대한 여행 보험을하기로 결정했습니다. 저는 팬이 아니지만 다른 나라에이 여행 이후, 나는 그것을 구입하기로 결정했습니다. 의사의 조언을 나는 가격을 비교하는 여행 보험 회사를 체크 아웃. http://www.squaremouth.com/ 내 보험사를 발견 사이트했다. 나는 정책에 대한 미만 100 달러 지불. 그것이 가치인지 아닌지 아직 모르겠어요.

 난 어떤 추가 요금을 하나의 달러를 지불하지 위해 모든 힘을 다할 것입니다. 이것은 내가 새로운 수하물를 구입했던 이유 중 하나입니다. 나는이 거대한 빨간 가방을했다. 그들은 당신이 마르샤스에서 얻을 저렴 친절했다. 그들은 대용량이며, 그들은 무거운 있습니다. 내가 그들을 사용하는 경우, 제 여행 비용에 $ 800 추가합니다. 항공사 특대 가방, 각 방법을 200 달러 비용이 청구됩니다. 50파운드 이상의 가방에 대한 요금 2백달러 각각의 방법입니다. 나는 새 가방을했다.



I found that Burlington Coat Factory had excellent prices on Samsonite luggage. I got 1 bag that was just under the maximum size. I also got a carry on. The total cost was around $150. The Samsonite outlet store wanted over $450 for some identical suit cases. That is insane. I should be able to get eveything that I need over to South Korea. I am sure that I will bringing 1 extra bag back home. Fortunately, you can have 1 carry on and 2 checked bags without paying anything extra.  I plan on having a pretty supply of pottery to bring back. Hopefully, some of the pieces will make it back to Houston. If not, I'll start making mosaics!

나는 버링턴 외투 공장 Samsonite 수하물에 우수한 가격을 것을 발견했습니다. 나는 최대 크기에 따라 그냥 한 가방이 있어요. 나는 또한에 가지고 있어요. 총 비용은 약 1백50달러했다. Samsonite 아울렛 스토어는 몇 가지 동일한 소송 케이스에 대한 달러 이상 450 싶었어요. 말도있다. 나는 한국으로 필요 결국은 문제없이 해결받을 수있을 것입니다. 난 집에 하나 추가 가방을 가져 것이라고 확신합니다. 다행히, 당신은 아무것도 추가 비용없이 1 수행 2 체크 가방을 가질 수 있습니다. 다시 데리고 도자기 꽤 공급을 가지고 계획. 바라 건데, 조각 중 일부는 휴스턴에 다시 만들 것입니다. 그렇지 않다면, 내가 모자이크 만들기 시작합니다!



It is going to be a challenge to pack for this trip. I have no idea what to expect. I guess that is part of the fun. It is going to be an adventure, truly an adventure.

그것은이 여행 가방에 도전 될 것입니다. 내가 뭘 기대해야하는지 전혀 몰라. 나는 재미의 일부입니다 같은데요. 그것은 진정한 모험, 모험 될 것입니다.

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