Wednesday, July 20, 2011

I Can Speak Korean 저는 한국 말할 수

I recently finished a beginning Korean language class. The Korean Education Center of Houston,  http://en.houkec.org/ located in Houston, Texas was a great place to learn the basics. In addition to beginner classes, they also offer intermediate and advanced classes. The classes are held 3 or 4 times during the year. The classes cost $20 for 12 weeks. That's right in my price range.

저는 최근에 처음 한국어 수업을 마쳤다. 휴스턴 한국 교육 센터는, 휴스턴에 위치한 http://en.houkec.org/, 텍사스 기본을 배울 수있는 좋은 장소였다. 초보자 수업 이외에, 그들은 또한 중급 및 고급 클래스를 제공합니다. 수업은 일년 중 3 또는 4 번 실시하고 있습니다. 수업은 12 주 동안 20 달러 비용. 그건 내 가격 범위 맞아.



I speak Texan, which is a form of English understood by few, including most Texans. Sometimes, even I don't know what I just said. I have no doubt that the Korean people will look at me in amazement. Crowds will gather. It is possible that I will be on a game show. Honestly, I do speak Korean. Here is a photo of me receiving my certificate to prove it. I also had perfect attendance and I now have a new Korean dictionary. Yeehaw! See, I told you.

나는 대부분의 텍사스 출신을 포함, 몇 가지 이해할 영어 형태 텍산을 구사합니다. 때로는 심지어 나는 내가 방금 뭐라고 말했는지 모르겠어요. 나는 한국 사람들이 놀라서 나를 바라봐 것으로 믿어 의심치 않습니다. 군중이 모여 있습니다. 나는 게임 쇼에있을 것입니다 가능합니다. 솔직히 한국말 않습니다. 여기 내가 그것을 증명하는 내 인증서를받은 사진입니다. 나는 또한 완벽한 출석을했고 지금은 새로운 한국어 사전을했습니다. Yeehaw! 봐요, 내가 말했 잖아.


My teacher was Sujin Hwang and she is truly gifted. I learned a lot more than I thought possible. I hope that I am fortunate to take additional levels of Korean from her. Right now, I have urge to stand up and sing and dance to "The 3 Bears Song". At the end of the class, I did what every good potter does. I gave my teacher a nice shiny piece of pottery. She seemed really happy.

선생님이 수진 황 살이었고, 그녀는 정말 재능이있다. 나는 가능한 생각보다 더 많이 배웠습니다. 나는 그녀에게서 한국어의 추가 수준을 위해 행복 바랍니다. 지금, 내가 일어 서에 촉구하고 노래하고 "제 3 베어스의 노래"춤있다. 클래스의 끝에, 나는 모든 좋은 포터가 무엇 않았다. 나는 선생님에게 도자기 좋은 반짝 이는 조각했다. 그녀는 정말 행복해 보였다.



I also received a lot of help from my in class study partner, LuLu Ma. I had a terrible time with pronunciations. Most of the sounds had counterparts in Chinese, unlike English. She was patient and very kind.

나는 또한 우리의 수업 연구 파트너 룰루 엄마의 도움을 많이 받았습니다. 나는 발음과 끔찍한 시간을 보냈습니다. 소리의 대부분은 영어와는 달리 중국어 대응했다. 그녀는 환자와 친절했습니다.



I really like the Korean language Old guys get a lot of respect from the many levels of formality that the language and culture have. It's almost as good as getting discount coffee. I don't actually qualify for this yet, but I will very soon.

There is a video from my class that was recorded and produced by Mellisa. She did an awesome job in a short time frame. You should also check out her other videos. There are spectacular. On the video, click off the blue HD in the bottom right hand corner. It slows down the video too much. I speak in the middle of the video. I sing and dance at the back of the class (thank God!). I also make a brief appearance in the out takes. I recommend Vimeo after watching a lot of the short movies on there. I plan on uploading some content in the future. The link is www.vimeo.com/25940323 .

I almost forgot. For our last class, the Korean Government treated us to a great meal at the Korean Garden in Houston, on Longpoint Drive. Post meal, about half of the class went to sing karaoke. I absolutely planned to lead a life free from karaoke, but I admit I liked it. I have a feeling this will come in handy during my South Korean vacation.

정말 한국어 올드들이 언어와 문화가 가지고 형식의 여러 수준에서 존경을 많이받을 것. 그것은 할인 커피를 마시러 가고만큼이나 좋아. 사실 난 아직이 자격 모르겠지만, 곧 것입니다.


기록하고 멜리사에 의해 만들어진이 내 수업에서 동영상이 있습니다. 그녀는 짧은 시간 프레임에서 멋진 일을 했어. 당신은 또한 그녀의 다른 동영상이 체크 아웃해야합니다. 장관이 있습니다. 동영상에서 하단 오른쪽 모서리에있는 파란색 HD를 클릭하십시오. 그것은 너무 많은 동영상을 속도가 느려집니다. 나는 비디오의 중간에 말한다. 나는 노래하고 (하나님 감사합니다!) 클래스의 뒤에서 춤. 나는 또한 밖으로 걸리는에서 간단한 모양을합니다. 내가 거기에 짧은 영화를 많이 시청 후 Vimeo를 권장합니다. 나는 미래의 어떤 콘텐츠를 업로드에 대한 계획입니다. 링크 www.vimeo.com/25940323



잊을 뻔 했군. 우리의 마지막 수업을 위해, 한국 정부는 롱포인트 드라이브에 휴스턴에서 한국의 정원에서 멋진 식사를 우리에게 치료. 포스트 식사, 클래스의 약 절반은 가라오케를 노래했습니다. 나는 절대적으로 노래방에서 무료 생활을 계획,하지만 난 그것을 좋아 인정합니다. 나는 기분이 내 한국 방학 편리 될 수 있습니다.


No comments:

Post a Comment