Friday, July 29, 2011

Torn Bowl Experiment 찢어진 보울 실험

Two years ago I made some bowls that I ripped and tore to give them a sculptural effect. They were a lot of fun to make. Bits of clay were flying across the studio. It seems like I am still finding bits of those bowls around the studio.

2 년 전에 내가 찢어 그들에게 조각 효과를 제공 찢어 몇 가지 그릇을했다. 그들은 만들 재미를 많이했다. 점토의 비트 스튜디오에 걸쳐 비행했다. 아직 스튜디오 주위 그릇의 비트를 찾는 오전 같아요.



I used some homemade clay, another experiment, to make the bowls with. I think I altered a clay that I saw in a magazine. I assure you that this is not always a good thing. Still, it was a good learning experience for my first homemade clay body. Here is the recipe:

15%  Nepheline Syenite
40 %  Goldart
15%  EPK
15%  Helmar
15%  Tile 6
 6%  Feldspar Chips

I also added orange juice to age the clay faster, on the advice of a friend. I really, really, really recommend that you do not do this. The clay turned a light black color and smelled bad. Bad may not be the right word. It was actually horrible smelling.

I will write a post on how to mix clay at home without any special equipment. It requires a little muscle and a drill.

내가 가진 그릇을 몇 가지 만든 점토, 다른 실험을 이용하였습니다. 난 내가 잡지에서 보았던 찰흙을 조작 생각합니다. 이 항상 좋은 것은 아니라는 것을 확신합니다. 하지만, 그것은 처음 만든 점토 몸에 좋은 학습 경험이었습니다. 여기 제조법은 다음과 같습니다 :


15% Nepheline 시이 나이트
40 % Goldart
15 % EPK
15% Helmar
15 % 타일 6
 6 % 펠드스파 칩


또 친구의 조언에, 찰흙 빠른 시대에 오렌지 쥬스를 추가했습니다. 난 정말, 정말 당신이 이렇게하지 ​​않는 것이 정말로 좋습니다. 클레이 가벼운 검은 색상을 거절하고 나쁜 냄새. 나쁜 옳은 말을하지 않을 수 있습니다. 사실 냄새 끔찍했습니다.


난 어떤 특별한 장비없이 집에서 점토를 섞어하는 방법에 게시물을 작성할 것입니다. 그것은 근육과 훈련이 필요합니다.


The bowls that I am showing were fired in the Tozan anagama during the 2009 Summer wood fire workshop at Northern Arizona University. The were in some really good locations on the front stack near the firebox. They were fired for 5 days.

내가 보여주는 오전하는 그릇은 노던 애리조나 대학에서 2009 여름 나무 화재 워크샵 동안 등산 아나 가마에서 발사되었다. 는 파이어 근처의 전면 스택에 몇 가지 정말 좋은 위치에 있었다. 그들은 5 일 발사되었다.



Here are the bowls. I like the look. I just don't like the clay. There is way to much feldspar in the clay. The feldspar did have a good melt and formed some nice looking glass bubbles. Unfortunately, I added too much. The felspar is medium chunks of Custer Feldspar. I ordered it directly from Pacer Minerals in 50 pound bags. The clay body was very plastic, which helped in creating the torn look. However, the clay did not accumulate ash well. The worst thing about the clay is that it looks like burnt plastic. I can't say that I've ever admired a lump of burnt plastic. In some places, there is a purplish color from the iron, which is nice. In conclusion, I like the form of the bowls, I just wish that I had used a different clay body.

여기 그릇입니다. 그 생김새가 맘에 들던 데요. 그냥 찰흙을 좋아하지 않아. 흙에 많은 장석하는 방법이있다. 장석 좋은 녹기를했고 좋은 루킹 글래스 거품을 형성했다. 불행히도, 내가 너무 많이를 추가했습니다. 펠스파는 커스터 펠드스파의 중간 덩어리입니다. 나는 50 파운드 가방 페이서 광물에서 직접 주문. 점토 본문 찢어진 모양을 만드는 데 도움이되는 매우 플라스틱했습니다. 그러나, 클레이 잘 애시을 축적하지 않았다. 흙에 대한 최악의 일은 그것이 번제 플라스틱처럼 보이는 것입니다. 난 한번도 번트 플라스틱 덩어리를 존경 말할 수 없습니다. 어떤 장소에서 좋은 철에서 보라색 색상이 있습니다. 결론적으로, 나는 그냥 다른 점토 몸을 사용하는 것을 원하지 않을거야, 그릇의 형태 좋아요.




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